Właściciele Tableau właśnie
zakomunikowali znaczące zmiany w modelu licencjonowania ich narzędzi. Otóż od tej chwili oprogramowanie będzie można nabyć również w modelu
subskrypcyjnym. W przypadku Tableau Desktop oferowane są dwa warianty:
- Personal Edition za 35 USD miesięcznie
- Professional Edtion za 70 USD miesięcznie
Właściciele zapewniają, że wszystkie licencje zakupione w starym systemie (perpetual) pozostaną dalej ważne, a obecny system subskrypcyjny jest tylko rozszerzeniem oferty wynikającym z bezpośrednich oczekiwań klientów. Taka strategia to zapewne efekt bardzo agresywnej konkurencji ze strony Microsofttu, który ciągle oferuję swój analogiczny produkt
Power BI w żenująco niskiej cenie (10 USD/mies) oraz wyjście na przeciw obecnym trendom w branży. Według analityków Gartnera już około 65-70% dostawców oprogramowania korzysta z takiego modelu, a do końca 2020 roku ten odsetek może wzrosnąć nawet do 80%. Polecam poniższy artykuł, z którego można dowiedzieć się nieco więcej o właśnie wprowadzonym modelu sprzedaży oraz strategii nowego CEO Tableau (Adam Selipsky, były dyrektor Amazon Web Services).
https://www.information-management.com/news/new-tableau-ceo-seeks-smoother-sales-with-subscription-push
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz